czwartek, 23 stycznia 2014

nr 65 Barkas B1000 HP Kultowe Auta PRL-u

Barkas był produkowany w VEB Barkas w Karl-Marx-Stadt (dziś Chemnitz) od 1961 do 10 kwietnia 1991 roku. Najpoważniejszą wadą był za słaby pochodzący z wartburga 311. Barkas pełnił w Niemczech tą samą funkcję jak u nas nysy i żuki. Furgonetka miała całkowicie płaską podłoga ułatwiającą załadunek i pozwalającą maksymalnie wykorzystać przestrzeń ładunkową. Na podwoziu Barkasa montowano izotermy, paki i przyczepy do ciągników siodłowych. W 1989 roku gdy już malała sprzedaż zaczęto wyposażać go w nowoczesne silniki Volkswagena o pojemności 1,3 l. Niestety za późno na modernizację. W 1991 upada komunizm w Niemczech i fabryka ogłasza bankructwo. Dziś barkas jest poszukiwany przez hobbystów, którzy doprowadzają je do stanu fabrycznego. Model (tył) zrobiony jedynie tak z KAPu. Bez płaskiej podłogi lecz z ramą. Plandeka nie domyka się. Lampa przednia kręci się jak by miała zaraz wypaść i lakier trochę zbladł.

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, trzycylindrowy, dwusuwowy, o pojemność 992 ccm
Prędkość maksymalna: 115 km/h
Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
Moc: 45 KM
Masa własna: 1225 kg, dopuszczalna masa całkowita - 2350 kg 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz