wtorek, 7 stycznia 2014

Star 266 Wydanie Specjalne nr 7

Stary były produkowane w Starachowicach model 266 był produkowany od 1971 do 2000 roku kiedy zastąpił go Star 1466. Wersja 266 miała napęd na 3 osie i była najczęściej wykorzystywana do trudnych zadań np. podczas wojny w Afganistanie, straży pożarnej itp.  . Model jest w skali 1:72 i jest bardzo malutki. DeAGOSTINI się postarało ale mógł być w skali 1:43. Model jest w wersji wojskowej świadczą o tym włazy na dachu kabiny i kolor. Star moim zdaniem ma dwa błędy: plandeka nie jest odczepiana a drugie to "dziura" pomiędzy oponami a paką. Dobrze, że paka nie jest w tym samym kolorze jak reszta ciężarówki. Widziałem różne przeróbki z różnym efektem końcowym ale lepiej wygląda z paką. Jednym zdaniem model dobrze odwzorowuje prawdziwą 266 ale trochę drogi jak na taką wielkość.

Dane techniczne:
Silnik: sześciocylindrowy, wysokoprężny, o pojemności 6842 ccm
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa: ok. 30 l/100 km
Moc: 150 KM
Wymiary: długość - 7420 mm, szerokość - 2500 mm, wysokość - 2660 mm
Masa własna: 7420 kg, dopuszczalna masa całkowita - 12 350 kg

                                               Rodzinka Starów z wydań specjalnych

2 komentarze:

  1. ja sobie odpuściłem te maleństwa, ładnie są wykonane ale jak dla mnie skala zupełnie nieoddająca uroku;)

    OdpowiedzUsuń
  2. masz racje model bardzo mały. Będę jednego sprzedawać albo ulepszać bo mam dwa stary 266

    OdpowiedzUsuń