piątek, 10 stycznia 2014

nr 56 Łada Samara 2109 Kultowe Auta PRL-u

Łada Samara była produkowana od 1987 do 2004 w ZSRR (poź. Rosja) i w Finlandii. W Rosji nazywał się WAZ 2109 a wersja trzydrzwiowa nosiła nazwę WAZ 2108 (1984-2003). Samochody były fatalnie wykonane i na karierę do krajów kapitalistycznych nie miały co marzyć ale trochę się sprzedało do Anglii, Kanady, Australii i innych krajów zachodnich. W Polsce można było ją kupić tylko na indywidualne zamówienie za waluty wymienialne. Samara była bardzo nadsterowna ale była pierwszym radzieckim autem przednionapędowym. Auto szybko rdzewiało i psuło się. Do dzisiaj samary są w służbie mundurowej w Rosji, Ukrainie i Kazachstanie. Parę radiowozów jeździło w rosyjskim filmie Srtitrejserzy. Przy projektowaniu Łady Samary maczało przy nim palce Porsche a konkretniej silnika. Model oceniam 5/10 ponieważ jest ani źle zrobiony ani nie jest super modelem.

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, czterocylindrowy, o pojemności 1100, 1300 lub 1500 ccm
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Zużycie paliwa: od 5,5 l do 11,9 l/100 km
Moc: 1100 ccm - 55 KM, 1300 ccm - 65 KM i 1500 ccm - 72-82 KM
Masa własna: 945 kg
Wymiary: długość - 4006 mm, szerokość - 1650 mm, wysokość - 1402 mm


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz