sobota, 11 stycznia 2014

nr 58 Syrena 102 Kultowe Auta PRL-u

Syrena 102 była produkowana w FSO od 1962 do 1963 roku. Syrena 102 wyróżniała się drzwiami otwieranymi pod wiatr, dwubarwnym malowaniem, drewnianym dachem, charakterystycznym grillem i dźwiękiem z rury wydechowej. Stodwójkę miał mój dziadek. Która stoi pod płotem do dziś. Syren 102 wyprodukowano około 10 000 sztuk a cztery z nich wystartowały w Rajdzie Monte Carlo dwie z nich dotarły na metę zajmując 210 i 222 miejsce. Kierowcy syrenek musieli znać się na mechanice ponieważ auto często się psuło. W 1963 roku wyszła seria syrenek z silnikiem od wartburga 312 o pojemności 991 ccm i mocą 45 KM. Te samochody nosiły nazwę 102S wyróżniały się one gęstymi, pionowymi żebrami w grillu. Syrena miała blachy klepane ręcznie na betonowych odlewach. Zbiornik paliwa i umieszczono pod pokrywą silnika. Bieg tylni zmieniało się za pomocą przekręcenia kluczyka w drugą stronę. Model jest bardzo ubogi (za mało elementów doklejanych) ale jest bez wad. Gdy się przeczyści go to zderzaki lśnią razem z grillem. Ogólnie model jest warty kupienia ale jak wspomniałem niczym się charakteryzuje (model).

Dane techniczne: 
Silnik: dwusuwowy, dwucylindrowy, o pojemności 746 ccm
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
Moc: 27 KM
Wymiary: długość - 4085 mm, szerokość - 1560 mm, wysokość - 1515 mm
Masa własna: 920 kg, dopuszczalna masa całkowita: 1270 kg

                                                     JUŻ 1500 WEJŚĆ        DZIĘKUJĘ: FSMRALLYSPORTCLUB

                                                                                                                                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz