wtorek, 8 grudnia 2015

nr 102 Dacia 1300 Kultowe Auta PRL-u

Historia:
Na widok tego samochodu moja głowa eksploduje wspomnieniami ponieważ kiedyś stała na moim podwórku taka opuszczona tylko w pomarańczowym malowaniu. Samochód ten był na licencji francuskiego Renault 12. W pierwszych latach produkcji gotowe elementy z Francji były przywożone do fabryki w Colibasi (dziś Mioveni). Gdy już zaprzestano importu części jakość samochodu spadała i było to najgorszą wadą wyrobu z Rumunii. Zaletą był natomiast pojemny bagażnik (420 l) oraz nowoczesne i wygodne wnętrze. Deska rozdzielcza była schludna ale brakowało na niej kilku kontrolek takich jak: kontrolka rezerwy, zaciągnięte hamulca ręcznego i włączonych świateł co w tym czasie było normą. W następnych latach powstały takie wersje jak kombi i pick-up. 

O modelu:
Jak na francuzów przystało samochód ma bardzo ładną linie nadwozia. Powłoka i lakier są perfekcyjnie dobrane ale na dachu trochę go za dużo. Ładny efekt końcowy daje połączenie czarnej atrapy chłodnicy z kłami na zderzaku z czerwonym kolorem nadwozia. Tył jest jakiś niezharmonizowany. Rejestracja jest przesunięta w lewą stronę a na jej miejsce pojawił się korek wlewu paliwa. Efektownie wygląda wydech chociaż powinien być szary lub srebrny. Szyby znajdują się na każdej ramce, więc kurz nie dociera do środka. Mój pojazd nie ma lusterka a powinno być. Felgi mają nie kiepski wzór ale mogły być wyróżnione kolorem nakładki na nich. Swoją robotę robią też reflektory przyklejone pod kątem "patrzące" do środka.


Dane produkcyjne:
Lata produkcji: 1969 - 1979
Miejsce produkcji: Mioveni, Rumunia
Klasa auta: C


Dane techniczne:
Silnik: czterosuwowy, czterocylindrowy, o pojemności 1289 ccm
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Zużycie paliwa: 10 l/100 km
Moc: 54 KM
Wymiary: długość - 4340 mm, szerokość - 1640 mm, wysokość - 1430 mm
Masa własna: 930 kg; dopuszczalna masa całkowita: 1320 kg




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz