niedziela, 12 stycznia 2014

nr 59 Wartburg 353 Trans Kultowe Auta PRL-u

Wartburg 353 Trans był produkowany w Eisenach (DDR) od 1983 do 1988 roku. Wartburg był lekkim samochodem dostawczym. Wyprodukowano ich około 2-3 tysiące. Dziś stanowi miano białego kruka. Samochód miał za słaby silnik na taki ciężar i do pokonywania przeszkód na drogach polnych. Ciasna kabina nie pozwalała na odchylanie oparcia i przesuwania fotela i to był największa wada w wersji 353 Trans. Auta były ręcznie robione i powstawało mniej więcej 600 sztuk rocznie. Samochód był przeznaczony głównie na eksport do krajów zachodnich czyli na klęskę. Samochody miały montowaną plandekę ale zdarzały się też z sztywną przeszkloną zabudową. Model ma jedną wadę lampy przednie. Tył samochodu zdobi kanciasty napis IFA Wartburg Trans i dopracowane szczegóły (lampy itp).

Dane techniczne:
Silnik: trzycylindrowy, dwusuwowy, o pojemności 992 ccm
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Zużycie paliwa: ok. 8-12 l/100 km
Moc: 45 KM i 50 KM
Masa własna: 840 kg, dopuszczalna masa całkowita: 1390 kg ( ładowność 400 kg)
Wymiary: długość - 4195 mm, szerokość - 1640 mm, wysokość - 1485 mm


1 komentarz:

  1. Dostawczak na 40 koni to jakieś nieporozumienie. Jeśli chodzi o motoryzację osobową, to DDR miał chyba najgorszą w demoludach. A NRF najlepszą w Europie. To jest zadziwiający paradoks.

    OdpowiedzUsuń