wtorek, 21 stycznia 2014

nr 64 FSO Polonez coupe Kultowe Auta PRL-u

Polonez produkowany od 1981 do 1983 roku na warszawskim Żeraniu. Samochód wyróżniał się spojlerem który dodawał sportowego charakteru, braku tylnych drzwi, lepszymi fotelami, które miały lepsze trzymanie boczne. Auto prze 2 lata produkowane było tylko w kolorze srebrnym a w roku 83 doszedł kolor pomarańczowy. Przez okres trzech lat wyprodukowano około 40 sztuk a do dziś ocalało mniej więcej kilkanaście samochodów. Polonez w wersji coupe nosił nazwę Polonez 1,5 X. Samochód zaczęty produkować przed kryzysem lat 80. Fabryka przegrała z kryzysem i wstrzymano produkcję coupe a inne modele z ubodzono. Auto miało tzw. nosek, który stosowano później w polonezach. W środku od seryjnego różnił się tylko skajem, którym wykończono fotele i tapicerkę. Polonez coupe pojawił się w teledysku Rollercoaster w wykonaniu Mroza. Model ma takie wady: felgi, przednie lampy (wszystkie), słupek B (za bardzo srebrny) ale ma też plus: jedyny model na rynku.

Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1481 ccm
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Zużycie paliwa: 10 l/100 km
Moc: 74 i 82 KM
Wymiary: długość - 4322 mm, szerokość - 1650 mm, wysokość - 1379 mm
Masa własna: 1135 kg, dopuszczalna masa całkowita - 1530 kg



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz