środa, 16 grudnia 2015

nr 103 Mercedes-Benz W115 Kultowe Auta PRL-u

Historia:
Ów model z pod znaku trójramiennej gwiazdy zmienił oblicze samochodu na oszczędne, wygodne oraz trwale (oprócz blacharki). Dotąd i również teraz wszystkie koncerny motorowe zarabiają na sprzedaży części zamiennych do maszyn a firma ze Stuttgartu chciała sprostać ideom i wypuściła na rynek modele W114/115, które poprzez swoja bezawaryjność zrujnowała budżet koncernu prawie do bankructwa. Co w tym samochodzie najpopularniejszego - silniki, były do niego montowane 7 silników: 4 diesle i 3 benzynowe. W115 oferowano w nadwoziach: sedan, coupe, limuzyny z trzema rzędami siedzeń oraz do zabudowy specjalnej np. karawan. Ciekawostką jest to, że ilość wyprodukowanych modeli W115 jest większa od ilości wszystkich mercedesów wyprodukowanych do roku 1968.
    
O modelu:
Model nie mógł się obejść bez problemów i mankamentów jeszcze w fabryce. Pierwszą niszczącą nadwozie elementem są źle zamontowane klamki od drzwi. Dekiel jednego z kół odpada już sobie od odłuższego czasu. Również niedoróbką są za wąskie koła względem budy, nie widoczny tłumik, który nie przypomina oryginału. Niewłaściwie zastosowano z tyłu przestrzeń na tablice rejestracyjną, jest to odlany wystający prostokąt a na niej nadruk rejestracji, nie mam nic przeciwko temu ale nie jest dopuszczalne, że bazowe miejsce na tablice jest większe od końcowego zamysłu rozmiaru rejestracji. Efekt końcowy jest taki, że nadruk jest mniejszy od podwyżki, która ma interpretować grubość rejestracji. Rejestracja swoją drogą jest za mała względem bryły oraz innych modeli. Gwiazda jest solidnie umocowana na atrapie chłodnicy (próbowałem,lekko). Przeszywane fotele i kanapa spoglądające z środka dają uczucie okazałości i piękna. Przednie reflektory to istny majstersztyk. Uwzględniono w nich liczne przetłoczenia oraz pomarańczowe "coś"na żarówką. Przetłoczenia na masce i froncie sprawiają eleganckie korzenie auta. 

 
Dane produkcyjne:
Lata produkcji: 1967-1976
Miejsce produkcji: Stuttgart, RFN
Klasa auta: E


Dane techniczne:
Silnik (220D): czterocylindrowy, diesel o pojemności 2197 ccm
Prędkość maksymalna: 135 km/h
Zużycie paliwa: 10 l/100 km
Moc: 60 KM
Wymiary: długość - 4680 mm, szerokość - 1772 mm, wysokość - 1441 mm
Masa własna: 1375 kg





6 komentarzy:

  1. Mercedes wspaniałe, że akcja, chyba że kopalnia jest w wersji z kabiną i puste wygląda o wiele bardziej


    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Muy bello Mercedes; estos coches de la marca de los años sesenta son hermosos.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie taki samochód to dziś prawdziwy rarytas i ja na pewno bym o niego dbał najlepiej jak potrafię. Dlatego jak tylko przeczytałem na stronie https://kioskpolis.pl/kradziez-pojazdu/ o kradzieży samochodu,to od razu stałem się bardziej czujny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o takie auto to jest to moim zdaniem jeżdżąca legenda i na pewno bardzo fajnie jest mieć taki pojazd. Ja ogólnie również całkiem sporo jeżdżę moim samochodem. W takiej sytuacji wiem, że kontakt z pomocą drogową http://holowanie-gdynia.pl/ na pewno zawsze lepiej jest mieć ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny samochód i jestem przekonana, że będzie on cały czas z wiekiem jeszcze lepszy. Niestety jeśli się zepsuje to wtedy ja polecam skontaktowanie się z pomocą drogową http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ aby bez najmniejszego problemu można było go odholować na warsztat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez względu na to, czy jesteś na wakacjach, czy po prostu jedziesz do pracy, awaria samochodu może zrujnować Twój dzień. Dzięki usługom https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/, możesz być pewien, że otrzymasz szybką i skuteczną pomoc.

    OdpowiedzUsuń