poniedziałek, 7 grudnia 2015

nr 101 Moskwicz 2140 Kultowe Auta PRL-u

Historia:
Model 2140 jest w gruncie rzeczy 412-stką ze zmienionymi szczegółami. Największe zmiany były zauważalne we wnętrzu. Zmieniono fotele na ergonomiczne z zagłówkami, zmodernizowano deskę rozdzielczą i wstawiono nowe obicia. Co ciekawe bagażnik mógł udźwignąć tylko 50 kg. 2140 był tylnonapędowy a jego konstrukcja wywodziła się z zakładów Opla z czasów II WŚ  .W latach 60. zaczęto budowę nowej fabryki moskwiczy (AZLK). Miała ona potroić produkcje starej fabryki. W roku 1980 padły dwa rekordy w fabryce:wypuszczono w tedy z taśm montażowych 188 000 moskwiczy i wyjechał trzy milionowy model Moskwicza. Po tym wydarzeniu jakość produktów z Moskwy diametralnie spadała aż rząd zniósł na nie talony i przydziały. W 1987 roku zmienił się dyrektor fabryki i jakość poszybowała w górę. Rok później serie 4140 zamknięto i pojawił się jego następca AZLK 2141.

O modelu:
Model zrobił na mnie dobre pierwsze wrażenie, więc widzę w nim tylko jak dobre cechy. Zacznę od nadwozia. Jest ładnie wyprofilowane, więc wszystkie przetłoczenia wyraźnie widać a w tym pomaga mu żółty kolor auta. Na szczęście moja powłoka lakiernicza nie jest uszkodzona żadnymi plamami, otarciami i klejem. Po nadrukowanych tabliczkach można uznać, że model odzwierciedla samochody na eksport. Felgi są standardowe plastikowe, które imitują zwykłe stalowe. Przejdźmy do tyłu na którym znajduję się nie standardowa dwurzędowa tablica rejestracyjna, która daje tylnemu pasu okazałości. Zadbano też o czarne kły na obu zderzakach a chlapacze dają i podwyższają wizualną wartość modelu. Jedynym mankamentem jest przednie zawieszenie. Jest ono stanowczo za wysokie i widać mocowania śrub a z tylu jest odwrotnie (dodaje mu uroku). Brakuje mi czarnej linii na poziomie tylnych lamp, która dałaby złudzenie poszerzenia się auta.

Dane produkcyjne:
Lata produkcji: 1976 - 1988
Miejsce produkcji: Moskwa, ZSRR
Klasa auta: C

Dane techniczne:
Silnik: czterosuwowy, czterocylindrowy, o pojemności 1478 ccm
Prędkość maksymalna: 142 km/h
Zużycie paliwa: 8,8 l/100 km
Moc: 75 KM
Wymiary: długość - 4250 mm, szerokość - 1550 mm, wysokość - 1480 mm
Masa własna: 1080 kg





1 komentarz:

  1. Jak najbardziej samo już posiadanie samochodu w tamtych czasach było luksusem i należy pamiętać, że tamte auta również się potrafiły zepsuć. Ja w takich momentach zawsze dzwonię po pomoc drogową http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ i wiem, że to jest bardzo ważna sprawa.

    OdpowiedzUsuń