poniedziałek, 17 marca 2014

nr 70 FSO Polonez Truck Kultowe Auta PRL-u

Polonez Truck był produkowany w na taśmach w FSO w latach 1987 do 2003 i nyskiej fabryce ZSD w latach 1988 do 1992. Truck miał kabinę z modelu 3D, który miał dłuższe drzwi ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Następnym szczegółem różniącym Trucka od seryjnego poldka jest tylna część ramy nośnej połączona z kabiną dwoma spornikami. Zostały też zmienione resory na piórowe, które wytrzymywały pół tony ładunku. Polonez po '92 roku doczekał się odmian: kamping, standard (model przedstawiany) i 5 osobowy. Trucki z pierwszych serii są już nie do zdobycia. Uzasadnieniem tego jest fakt, że były one przeznaczone do ciężkiej pracy a niżeli wożenie kierowcy do kościoła. Zabezpieczeniem paki i towaru przed zjawiskami atmosferycznymi chroniła osłona z włókna szklanego. Polonezów używali strażacy i w mniejszym stopniu lekarze. Właśnie Trucki budowały naszą gospodarkę w latach 90 ponieważ były bardzo tanie, również w eksploatacji i naprawie. Model przedstawia wersje z pierwszych lat produkcji o czym świadczy kryzysowy grill i brak plastikowych osłon pod paką. ''Buda'' jest zrobiona na najwyższym poziomie. Felgi są wsadzone od późniejszych modyfikacji w Polonezach na które nie można narzekać. Mój pold nie posiada prawego lusterka bo gdzieś odpadł i zawieruszył się. Lusterka to najsłabszy element KAPowskich modeli na które często narzekam. Gruba czerwona warstwa lakieru zapewnia dobrą ochronę przed zarysowaniami i brudem nie do zmycia.

Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1598 ccm
Prędkość maksymalna: ok. 130 km/h
Zużycie paliwa: 9,5 l/100 km
Moc: 87 KM
Wymiary: długość - 4775 mm, szerokość - 1650 mm, wysokość - 1465 mm
Masa własna: 1020 kg, ładowność - 550 kg + 2 osoby



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz