środa, 26 marca 2014

nr 75 IFA F9 Kultowe Auta PRL-u

IFY F9 były produkowane w Zwickau a później w Eisenach od 1949 do 1955 roku. Zastosowano w nim prototypowy silnik trzycylindrowy, który rozpędzał samochód do prędkości 115 km/h. Auta w wersji cabrio jak w przed ostatnim poście gdy opisywałem Wołgę M-22 były one zawsze rzadko spotykane. Dach był wykonany z brezentu i rozkładano go ręcznie. W pierwszych latach po wojnie samochody z obozu sowieckiego mam namyśli Niemcy produkowali lepsze samochody niż Niemcy kapitalistyczne. W 1953 roku przodownicy pracy mieli ogromne przywileje więc pracownicy mieli możliwość kupienia DKW F9. Do tego auta pasowały części z Wartburga 900, 1000 i 353 a nawet z polskiej Syreny. Dziś IFY w wersji cabrio są bardzo rzadkim okazem i są ozdobą każdego zlotu i zjazdu. Model bardzo zadziwia bryłą i detalami. Samochody w wersjach cabrio są zawsze najładniejsze z wszystkich modeli kolekcji KAP. Gdy się patrzy z boku widać ogromne srebrne felgi, które nie pasują i szpecą całe auto. Modelarze projektujący DeKaWke nie byli leniwi i postarali się zrobić piękny grill i tylne listwy z logiem fabryki. O kolorze też trzeba wspomnieć kilka słów. Dodają one wizualnie atrakcyjność modelu. 

Dane techniczne:
Silnik: trzycylindrowy, dwusuwowy, o pojemności 901 ccm
Prędkość maksymalna: 110 km/h
Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km
Moc: 30 KM
Masa własna: 870 kg
Wymiary: długość - 4200 mm, szerokość - 1600 mm, wysokość - 1450 mm



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz