niedziela, 17 listopada 2013

nr.53 Tatra 603- 1 Kultowe auta PRL-u

Tatry były produkowane w Czechosłowacji (dziś.Czechy). O modelu nic złego nie mogę powiedzieć bo jest  naprawdę super ale jak na moje warunki przystało odpadł zderzak i przykleiłem go kropelką z powrotem. Jest to rzadki okaz ponieważ wyprodukowano ich 5,5 tysiąca sztuk. Jedna stoi w muzeum Tatry w Koprzywnicy byłem polecam muzeum. Piękno tego samochodu zostało zauważone w 1956 roku i 1959 roku, mino praktycznego nieobecności na rynkach zachodnich, Tatra zdobyła Złotą Szafrę na konkursie designerskim w Wiesbaden w RFN. Mimo dużego zainteresowania Tatry w tej wersji nie pojawiły się jednak na rynkach zachodnich ponieważ były przeznaczone dla dygnitarzy komunistycznych. Nie były też powszechnie dostępne ani w Czechosłowacji, ani w innych demoludach. Szyba, za którą chroniły się trzy przednie reflektory, miała niemal 2cm grubości, jednak kamyki i tak często ją tłukły. Produkowano ją przez 8 lat od 1955 do 1962 roku. 

Silnik: ośmiocylindrowy, widlasty, chłodzony powietrzem, o pojemności 2545 ccm
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Zużycie paliwa: ok. 13 l/100 km
Moc: 95 KM
Masa własna: 1470 kg, masa całkowita: 1960 kg

Aerodynamika: Cx =0,36                                      
                              

1 komentarz:

  1. Faktycznie kojarzę to auto, ale to już było tak dawno temu, że pamiętaj je jak przez mgłę. Dla mnie na ten moment bardzo ważną sprawą jest również to aby wiedzieć co zrobić w przypadku nagłej awarii pojazdu. W takich sytuacjach dzwonię po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ i wiem, że to jest najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń