sobota, 16 listopada 2013

nr 51 GAZ -13 Czajka Kultowe auta PRL-u

Po dwóch tygodniach wybrałem się do kiosku aby kupić następny numer .Byłem zaskoczony wielkością GAZ-a miał 13,3 cm długości! Jak przystało kupiłem go. Trzymałem go najpierw tak jak Łade i zamiast lusterka  zdrapał mi się lakier na dachu.W tym aucie jest dużo plastikowego chromu . Z daleka prezentuje się świetnie ale z bliska tandeta. Zderzaki nie są spasowane, przedni i tylny chrom szyby im się nie udał. Ogółem samochód się cały świeci. Czajka była limuzyną dla członków politbiura i generałów. Miały one dostojny bieg czyli wolna jazda na niskich obrotach, które były stosowane na paradach np. dzień zwycięstwa (8 maja). Po latach auta się te starzały i najpierw sprzedawano je taksówkarzom, którzy najczęściej zamieniali silniki na diesla, a później prywatnym ludziom. Były one produkowane w Gorki w byłym ZSRR. Miały one napęd na tył. Produkcja Czajek rozpoczęła się w 1959 i zakończyła się w 1981 roku.

Silnik: benzynowy, widlasty, o pojemności 5526 ccm

Prędkość maksymalna: 160 km/h
Zużycie paliwa: ok. 20 l/100 km (przy prędkości 100 km/h)
Moc: 195 KM
Masa własna: 2100 kg; dopuszczalna masa całkowita - 2660 kg
Wymiary: długość - 5600 mm; szerokość 2000 mm; wysokość - 1620 mm
Skrzynia biegów: 3- biegowa automatyczna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz