sobota, 16 listopada 2013

nr.50 Łada Oka Kultowe auta PRL-u

Jak zawsze w wakacje jeżdżę do miasta na rowerze (składak) i oglądam nowości. Zobaczyłem  kolekcje DeAGOSTINI w tym numerze była Łada nie kupiłem jej bo nie miałem tyle pieniędzy i wróciłem do domu i pojechałem ponownie Łada kosztowała 26,90 zł (dość drogo) .Najpierw trzymałem ją w blistrze,  ale  potem otworzyłem  i trzymałem ją w złych warunkach i straciła obie lusterka do tej pory nie umiem ich znaleźć .Łada jest rosyjskim autem produkowany w Togliatti, Sierpuchowie, Nabierieżnyje Czełnym w Rosji. produkcja zaczęła się w 1988 do 2008. Powstały też pick- upy, kabriolety i jako samochody rajdowe. Oka miała napęd na przód . Łada miała silniki: 650 ccm, 750 ccm, 1000 ccm, 1100 ccm i elektryczny. Te pojazdy były produkowane pod wieloma nazwami takimi jak ZMA Oka, SeAZ Oka, VAZ 1111 i Kamaz Oka. Jakość wyrobu jest dobra ale lusterka bardzo się łamią (we wszystkich modelach ''kultowych''. Jest  trochę za mały na tą cenę ale bardzo fajny.
Silnik: dwucylindrowy, czterosuwowy, o pojemności 650 ccm
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa: ok 3,7 l/100 km
Moc: 30 KM przy 4500 obr./min
Masa własna: 635 kg
Wymiary: długość - 3200 mm; szerokość - 1420 mm; wysokość - 1400 mm


2 komentarze:

  1. Pamiętam to auto na ulicach mojego miasta i myślę, że na dzień dzisiejszy raczej ciężko byłoby je spotkać. Ja natomiast jestem zdania, ze gdy jedziemy gdzieś w trasę to dobrze mieć przy sobie numer do pomocy drogowej https://wawa-hol.pl/ na której zawsze możemy polegać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Regularne przeglądy i konserwacja pojazdu są kluczowe dla zachowania jego efektywności i bezpieczeństwa. Dlatego wybór odpowiedniego serwisu samochodowego, który oferuje kompleksowe usługi naprawcze, jest niezmiernie ważny. Polecam sprawdzić https://autoserwis-bialystok.pl/, gdzie profesjonaliści z Białegostoku zapewniają szeroki zakres usług, od diagnostyki po naprawy mechaniczne i elektryczne. Ich zaangażowanie w dostarczanie wysokiej jakości usług sprawia, że każdy samochód jest traktowany z największą starannością.

    OdpowiedzUsuń