niedziela, 16 marca 2014

nr 69 Trabant 601 Uniwersal Kultowe Auta PRL-u

Trabanty  Uniwersal produkowano w  Zwickau od 1965 do 1991 roku. Kombi wszedł do produkcji rok później od swojego poprzednika modelu 601. Samochody te przewoziły niemal wszystko od ludzi przez  owoce na targ po meble. Trabanty w wersji kombi wykorzystywane były do służb mundurowych w NRD. W kokpicie znajdował się kranik, który odcinał dopływ paliwa do silnika. Prawdziwą zmorą w 601 było ogrzewanie, które nie było wydajne a gdy skorodował w kabinie unosił się zapach dwusuwowych spalin. Na swoje cztery kółka z logiem Ify czekało się kilkanaście lat oczywiście w NRD. Pojazd miał hamulce bębnowe, które w 1991 roku zmieniono na tarczowe tak było również z silnikiem. W '91 roku zmieniono dwusuw na 1.1 VW Polo. Ogółem wyprodukowano ponad 3 miliony trabantów a modeli 601 2.818.547 sztuk. Dziś Trabanty kupują zachodni kolekcjonerzy samochodów a we wschodnich Niemczech hobbyści i byli posiadacze tego mini auta. Model ma nie dopracowaną linie nadwozia, która biegnie pod oknami. Drugim niedociągnięciem jest dach. Wystaje, że można pod nią wsadzić nóż. Mniejszą wadą dla nie których moga być felgi, które nie imitują prawdziwych i za bardzo się świecą. Na powłokę lakierniczą i srebrnej napisy na tylnej klapie nie ma się czego czepiać.

Dane techniczne:
Silnik: dwucylindrowy, dwusuwowy, o pojemności 594 ccm
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa: 7-9 l/100 km
Moc: 26 KM
Masa własna: 650 kg, ładowność - 390 kg
Wymiary: długość - 3595 mm, szerokość - 1510 mm, wysokość - 1470 mm



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz