poniedziałek, 14 kwietnia 2014

nr 79 Łada 2107 Kultowe Auta PRL-u

Łady 2107 były produkowane Togliatti od 1982 do 2011-12. Sprzedano ich blisko 16 milionów sztuk co pod względem sprzedanych aut w europie zajmuje drugie miejsce za garbusem. Łada 2107 była zgapiona od włoskiego Fiata 124. Inżynierowie przystosowali ją do jazdy po rosyjskich drogach. Te samochody nieźle się sprzedawały w krajach zachodnich, najlepszym przykładem był importer w Wielkiej Brytanii. Importowano je nawet na Kubę gdzie spełniały rolę radiowozu i taksówki. Łady w Polsce były rzadko spotykane nawet dziś kiedy są ich wielbiciele. Łada dla Rosjan jest tym co u nas kilkanaście lat stanowił Fiat 126p. Auto miało napęd na tył co sprawiało, że auto łatwo wpadało w poślizg. Nową Ładę można było kupić u dilera w krajach wschodnich za ok. 12-20 tyś. złoty. Do wyboru mamy felgi, kolor tapicerki itp. Można je spotkać na zlotach i rajdach gdzie młodzi kierowcy tuningują je na różny sposób. Model co dużo mówić felgi wystają, brak czarnej linii imitującej uszczelki (to już tradycja KAP). Tylne lampy jednokolorowe a powinny być wielokolorowe. Następnym mankamentem są za grube boczne czarny obramowania. Felgi nasuwają mi myśl, że były lakierowane ręcznie w garażu. Jednak reflektory przednie im się udały wraz z grillem. Kolekcja rosyjska DeAGOSTINI prezentuje się znacznie lepiej i jest bogatsza w modele i dopracowanie.

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, czterocylindrowy, o pojemności 1500 ccm
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zużycie paliwa: 9,2 l/100 km
Moc: 72 KM
Masa własna: 1030 kg
Wymiary: długość - 4145 mm, szerokość - 1620 mm, wysokość - 1435 mm 



4 komentarze:

  1. jeśli nic nie pomieszałem to w rosyjskiej serii była chyba czerwona? nie mam niestety żadnej z tych Ład aczkolwiek chyba muszę nabyć bo lubię te auta;) model faktycznie średni ale alternatywa w postaci IST stanowczo za droga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łada w Rosji prezentuje się o niebo lepiej niż KAP. A naprawdę jest drogi bo ok. 100 zł.

      Usuń
  2. Very good piece this LADA, I have a few, if you take a repasdo my blog, you'll see for sure, but this model version I have not yet.

    The Ist have a large collection and southern Europe is a new way of seeing the automotive Eastern Europe, and to understand it better.

    regards

    ;)

    OdpowiedzUsuń