czwartek, 13 lutego 2014

13 lutego 1998r. zakończenie produkcji Żuka

Dokładnie 16 lat temu z taśmy montażowej FSC w Lublinie zjechał ostatni Żuk. Pierwszy Żuk zjechał już w 1958 roku i w tym samym roku uczestniczył na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Pierwszym modelem fabryki była wersja A03. Samochód miał też wiele podzespołów pochodzących z Warszawy M20. Samochód rozpędzał się do 90 km/h i mógł zabrać 900 kg ładunku. Następna wersją był Żuk A08, który posiadał nowoczesny silnik S-21 i mógł zabrać 1500 kg ładunku. W 1965 roku na targach w poznaniu na stoisku FSC pojawia się model A05. W kolejnych latach powstał wszystkim znany Żuk w wersji strażackiej (A15). Powstała też fabryka Żuków w Egipcie a samochody nosiły nazwę Ramzes. W 1972 roku Żuki przeszły modernizacje, które oznaczano symbolem M. Rok 1976 przyniósł rodzinie FSC nowy i dłuższy model o symbolach A16-B. W 1995 roku fabrykę przejęła koreańska firma Daewoo. 13 lutego 1998 roku zjechał ostatni żuk z ponad 587 000 sztuk. Następcą Żuka był samochód Lublin. W fabryce w Lublinie montowano też Honkery i Peugeoty 405.
 Produkowane wersje (ok. 20):
- izotermy
- kontenerowce
- strażackie
- karetki
- samochody dla Łaczności
- samochody dla poczty
- towarowo-osobowe
- towarowe
- mikrobusy
- przyczepki do żuka


                                                    Ostatni wyprodukowany model Żuka (A07-B)
            Podpisy złożyli na nim ówcześni kierownicy Daewoo Motor Polska Sp. z o.o.         

2 komentarze:

  1. Ale fajne te twoje modeliki. Masz pewnie kupe radości jak się mozesz tym pobawić wieczorem w samotności :)

    Caronezzz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tymi modelami sie raczej nie bawie są raczej do podziania

      Usuń