poniedziałek, 2 grudnia 2013

nr 137 Lublin 51 Kultowe Auta PRL-u

27 listopada w kioskach pojawił się Lublin 51 w skali 1:43. Model jeszcze w blistrze (opakowanie) ponieważ w święta będzie szafka na modele kultowych i w tedy będę je odpakowywać. Polecam go ale trochę za późno dlatego że w moim mieście go już nie ma nie wiem jak w innych miastach. Plandeka mogła być w innym kolorze niż kolor nadwozia i Lublin wygląda jak by w fabryce wsadzili cały model do jednej puszki farby. Lublin jest na licencji radzieckiej ciężarówki GAZ 51. W Polsce produkowana w fabryce FSC w Lubline od 7 listopada 1951 do czerwca 1959 roku kiedy zastąpił go bardziej praktyczny i ekonomiczny Żuk. W ZSRR produkowany od 1946 do 1974 roku w Gorkim i Irkucku łącznie wyprodukowano ich 3,5 miliona tych ciężarówek. Poza polską i związkiem radzieckim produkowano je w Chinach. Samochody te były bardzo trwałe, jeździły po Polsce jeszcze w latach 90. Polscy inżynierowie "przerobili" lublina na autobus. Jeździli nim na przykład pracownicy polskiego radia. Większość produkcji tych ciężarówek w wersji z paką  trafiła do wojsk polskich i radzieckich. Model jest bardzo duży, jednokolorowy i najważniejsze dobrze wygląda. Paka jest duża i można na nie zmieścić Fiata 126p z tej kolekcji.

                         !!! Gdy odpakuje model z blistra dodam do tego posta jego foty !!!

Dane techniczne:
Prędkość maksymalna: około 70 km/h
Zużycie paliwa: około 27 l/100 km
Moc: 70 KM
Wymiary: długość-5525 mm, szerokość-2200 mm, wysokość-2100 mm
Masa własna: 2710 kg, dopuszczalna masa całkowita: 5350 kg
Powierzchnia skrzyni ładunkowej: 6 m2


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz