nr 77 FSO 125p MR83 Kultowe Auta PRL-u
FSO 125p MR83 był produkowany w FSO od 1983 do 1991 roku. 1 stycznia 1983 roku wygasła umowa licencyjna z Fiatem. Znikł z atrapy chłodnicy znaczek Polski Fiat a zastąpił go okrągły emblemat FSO. Kryzys lat 80 dotknął również warszawską FSO. Z 70 000 sztuk rocznie spadła do 40 000 sztuk. Samochody z tego okresu były na wyraz podatne na rdze aniżeli fiaty z pierwszych lat produkcji. Zakończenie produkcji miało nastąpić w 1978 ale jeszcze się sprzedawał to produkowano go 13 lat. W czasie stanu wojennego w fabryce brakowało wszystkiego od prędkościomierza po cały pas przedni. Nawet później auta stały na placu bo nie miały czarnego grillu. FSO 125p staje się powoli rarytasem ponieważ większość nie wytrzymała próby czasu. MR83 wyróżniał się brakiem listw ozdobnych na drzwiach, małymi czarnymi kołpakami z tworzywa sztucznego, elementami z Poloneza i szczególną awaryjnością. Ostatni egzemplarz kanciaka zjechał z taśmy 29 czerwca 1991 roku. W sumie FSO opuściło 1 445 700 sztuk Fiata 125p. Model ma nieproporcjonalne koła porównawczy z nadkolami. Przedni pas zostawie w spokoju ale z tyłem nie popuszczę, lampy są jednokolorowe dajcie spokój Welly robi lepsze lampy do swych kredensów. Przednie i tylne szyby nie mają czarnych obwódek imitujący uszczelkę (naprawdę kryzysowy model). Ale poza tym jedyny MR83 na rynku.
Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1481 ccm
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
Moc: 75 KM
Wymiary: długość - 4226 mm, szerokość - 1630 mm, wysokość - 1440 mm
Masa własna: 1020 kg, ładowność: dwie osoby + 550 kg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz