poniedziałek, 24 marca 2014

nr 74 Volkswagen 1200 Kultowe Auta PRL-u

Volkswagen 1200 "garbus" był produkowany w Wolfsburgu od 1941 do 30 lipca 2003 roku. W 1934 Ferdynand Porsche zwrócił się do Hitlera aby zaprojektować tani samochód dla ludu. Ruszyła budowa fabryki do wytwarzania garbusa. Pierwsze KdF kosztował 1000 marek. Po wojnie ruszyła produkcja wielkoseryjna a model VW typ1 bił rekordy sprzedaży w następnych latach. W czasie produkcji wprowadzano małe ulepszenia stylistyczne jak i mechaniczne. Na świecie był uważany za tani samochód a w Polsce za luksusowego. W słonecznej Kalifornii były modne tzw. buggy, które opierały się na mechanice garbusa a nadwozie na bryle z włókna szklanego. Garbus doczekał się 3 generacji. Garbusa produkowano w np. Australii, Wenezueli, Jugosławii w Meksyku i w wiele innych państwach. Produkcja w Niemczech zakończyła się zmontowaniem 21 000 000 egzemplarzy. Model posiada niedoskonałości mam na myśli przód= mnóstwo błędów. Mój garbi w czasie podroży do kiosku pękła przednia szyba ale się nie rozleciała. W czasie pisania tego postu wszystkie opony zeszły z felg :( nie wiem czemu.

Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy w układzie bokser o pojemności 1192 ccm
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa: 9 l/100 km
Moc: 34 KM
Wymiary: długość - 4060 mm, szerokość - 1560 mm, wysokość - 1510 mm
Masa własna: 780 kg



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz