Syreny R20 były produkowane w bielskiej fabryce FSM od 1976 do 30 czerwca 1983 roku (zakończenie produkcji). W roku 1972 produkcja samochodu Syrena została przeniesiona z warszawskiej FSO do FSM. Syrena w wersji rolniczej mogła wziąć tylko symboliczne 350 kg ładunku ale często była przeładowywana. Auto od seryjnej 105 różnił się chromami pomalowanymi na czarno, brakiem listew ozdobnych, lusterkami od ciągnika Ursus i tyłem. Samochód napędzał dwusuwowy silnik pochodzącej z seryjnej syrenki, który był po prostu za słaby. ''Skarpety'' miały tzw. opony śnieg-błoto do jazdy w terenie a do miasta nie nadawały się. Syreny były przeznaczone dla badylarzy i prywaciarzy ale oni tak wybierali Żuki, Tarpany i Nysy. Po małej modernizacji Syreny paka eRki otrzymała tzw. drugie dno, które pozwalało schować narzędzia itp.. W Polsce Ludowej każdy kto miał do wyboru syrenę czy żuka brał to drugie, który miał ponad dwukrotną większą ładowność. Samochód miał na celu zmotoryzowanie wsi ale wyprodukowano go tak mało, że był niemal białym krukiem. Model R20 wygląda całkiem dobrze w bieli nadwozia i wbijającej się w oczy niebieskiej paki. Rzadko w KAPie pojawiają się dwukolorowe felgi, które są zamontowane w niej. Grymas syrenki budzi sentyment czarnymi kloszami, zderzakiem i bryłą. Na wysokim poziomie jest też wykończony tył. Jedyną wadą jest przyklejona plandeka. Lusterka wiadomo z Ursusa. Syrena R20 w skali 1:43 ma świetnie zachowane proporcje. Jest to jeden z lepszych samochodów w mojej kolekcji.
Dane techniczne:
Silnik: dwusuwowy, trzycylindrowy, o pojemności 842 ccm
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa: ok. 9 l/100 km
Moc: 40 KM
Wymiary: długość - 3840 mm, szerokość - 1705 mm, wysokość - 1710 mm
Masa własna: 950 kg, masa dopuszczalna: 1300 kg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz