nr 71 Sachsenring P 240 Kultowe Auta PRL-u
Sachsenring był produkowany w fabryce w Zwickau od 1955 do 1959 roku. Auto zostało stworzone aby woziło zasłużonych dla narodu. Jak na owe czasy niczym nie odbiegał od ówczesnych trendów. Pierwsze egzemplarze modelu P240 nazywały się Horch P240. Samochody były robione ręcznie i wynikiem tego jest zmontowanie zaledwie 1382 sztuk. Przód przesycił chrom. Z boku samochodu umieszczono srebrną listwę, która dodawała te pare koni. Tylne drzwi otwierały się szeroko aby pasażer mógł dostojnie wysiąść. W 1960 roku zaprezentowano kabriolet Sachsenring P240 Reprasentant, który był przeznaczony na defilady wojskowe. Silnik o pojemności 2,5 litra zapewniał przyzwoite osiągi i przyspieszenie mimo sporej wagi pojazdu. W czasie produkcji wyróżniano 3 typy malowań: czarny-oficjalna limuzyna, kość słoniowa i biało-niebieskie dla urzędników. Pod koniec produkcji, żeby unowocześnić starzejącego się Sachsenringa wsadzono do niego plastik, który nie komponował się z resztą. W 1959 roku zaprzestano produkcji na rzecz Trabanta. W modelu wszystko się sypie od zderzaków przez obręcze lamp po same lampy. Chyba jest to mój pechowy model. Największym atutem jest dopasowanie kolorów ale wybrzuszenie na granicy ich imitujące listwę ozdobną mogli zamienić na przyklejoną ale nie można mieć wszystkiego. Do tego jak i w Zile 111 z KAP tylne lampy są pomalowane czerwoną lampą jest to całkowite nie porozumienie pomijając krzywo przyklejone rejestrację i chromy. Przednie srebrne plastiki nie odzwierciedlają prawdziwych chromu no cóż chińskie modele.
Dane techniczne:
Silnik: czterosuwowy, sześciocylindrowy, o pojemności 2407 ccm
Prędkość maksymalna: 140 km/h
Zużycie paliwa: 11-13 l/100 km
Moc: 80 KM
Wymiary: długość - 4735 mm, szerokość - 1780 mm, wysokość - 1600 mm
Masa własna: 1525 kg, dopuszczalna masa całkowita - 1960 kg
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz