Samochód miał wypełnić lukę między prezydencką czajką a zwykłą wołga. Miała być to tylko tymczasowa produkcja ale gdy ZSRR wpadł w kryzys gospodarczy, fabrykę nie było stać na prace nad nowym modelem wołgi, więc 3102 był skazany na szerszą rzesze odbiorców. Wołga różniła się od swojej poprzedniczki tylko detali np. nową atrapą chłodnicy, nowymi prostokątnymi reflektorami oraz dwoma dużymi zespolonymi tylnymi światłami. W środku różniła się tylko szczegółami. Elementy wykorzystywane do produkcji wnętrza były dużo lepszej jakości niż stosowano w zwykłych wołgach. Droga hamowania skróciła się poprzez zastosowanie z przodu hamulców tarczowych. W 1997 roku wyrób z logiem jelenia przeszedł następną modernizację. Zastosowano 5 biegową skrzynię biegów, 16 zaworowy silnik ZMZ-4062.10 i wentylowane tarcze hamulcowe oraz następnie zmieniono deskę rozdzielczą wraz na nowe 15 calowe koła.
O modelu:
Model w kolorze białym o dobrej grubości lakieru, więc okazale eksponują się rowki w karoserii. Z tylnej części pojazdu pojawiają się dwa wielkie czerwone klosze lamp, które razem z rejestracją, srebrzystym zderzakiem i chlapaczami stanowią prawie idealną kanciastą harmonie. Do doskonałości brakuje lamp bez widocznego bolca (czarna plamka). Błędem w modelu morze być felga bez zaznaczonych innym kolorem wgłębień. Listwy a raczej pociągniecie pędzlem odcinka jest minimalnie za grube do proporcji bryły. Klamki wraz z zamkiem w drzwiach nie przypadły mi do gustu. Na przodzie mamy prostokątny srebrny grill, na którym widnieje krwiste logo GAZ-a; do tego dochodzi srebrny zderzak z czarnym przecięciem w komplecie z srebrnymi halogenami. Atrapa chłodnicy mogła mieć głębie ja tego ryzyka się nie podejmę. Do reflektora mam pozytywne widzenia ale do migaczy już nie, jest to pomalowany na złoto kawałek plastiku, który z daleko wygląda niepozornie ale już z bliska tandeta, która chce w moim przypadku się urwać. Z halogenami jest jeden problem, na rysunku w gazetce samochód ma na pasie przednim ma czarną głebię a halogeny mają kolor żółty z czarna obwódką a w modelu cału pas jest srebrny z halogenami włącznie.
Dane produkcyjne:
Miejsce produkcji: Gorki/ Niżny Nowogród
Lata produkcji: 1982-2009
Klasa auta: E
Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, benzynowy, o pojemności 2445 ccm (ZMZ-4022.10)
Prędkość maksymalna: 152 km/h
Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km
Moc: 105 KM przy 4750 obr./min
Masa własna: 1470 kg
Wymiary: długość - 4960 mm, szerokość - 1820 mm, wysokość - 1476 mm
W skrócie:
DeaGOSTINI to zamiennik droższych modeli IST Models ale, że są tanie to z jakością też słabo. A co o wołdze. Jak ktoś lubi rosyjską motoryzację to niech kupuje. Wtedy gdy kupiłem go myślałem że będę zbierał model po modelu, ale gdy już wyszły zachodnie volva czy vauxhalle to zrezygnowałem i kupuję tylko auta spot biało-czerwonej flagi lub te, które przyciągną moją uwagę.
Piękne auto. Klasyk!
OdpowiedzUsuń