niedziela, 18 maja 2014

nr 82 Jeep Willys MB Kultowe Auta PRL-u

Willys był produkowany u Forda , u ABCC i u Willys'a-Overland Motors od 1941 do 1945 (Ford woskowa wersja ). Jeepy były produkowane też po wojnie dla cywilów. Samochód stworzono w rekordowo krótkim czasie bo w około dwa miesiące. Jeep Willys jest w pisany w krajobraz II wojny światowej. Na każdej misji armii stanów zjednoczonych można było ten samochód spotkać. Auto było tak proste, że aż niezniszczalne, najstarsze egzemplarze mają grubo po siedemdziesiątce i nadal w pełni gotowe. Najbardziej poszukiwane wersje to auta o przeszłości militarnej (biała gwiazda). Do polski trafiły wraz z armią amerykańską ale większość pochodziła z programu Lend-Lease, która dostarczała samochody do krajów poszkodowanych II wojną światową. Po wojnie były wykorzystywane w wojsku polskim a gdy już odbyły służbę można było go kupić za grosze w demobilu.
Model z kolekcji DeAGOSTINI nie przypomina jego wyrób (bardzo bogaty w szczegóły). Samochód posiada uszlachetniające detale, które podnoszą atrakcyjność całości mam na myśli koło zapasowe, kanister, liczne uchwyty i dach. W realu wygląda lepiej niż na zdjęciach. W tym modelu niczego nie brakuje no może łopat i osprzętu. Nawet widać resory i jak na model z KAPu z takimi szczegółami to oceniam go bardzo wysoko.

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, czterocylindrowy, o pojemności 2200 ccm
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Zużycie paliwa: ok. 14 l/100 km
Moc: 60 KM
Masa własna: 1040 kg
Wymiary: długość - 3330 mm, szerokość - 1830 mm, wysokość - 1575 mm (bez dachu)



1 komentarz:

  1. A myth automotive where there is a simple but good piece


    Best regards and thanks for sharing

    ;)

    OdpowiedzUsuń