nr 81 Wołga GAZ 24-02 Kultowe Auta PRL-u
Wołga GAZ 24-02 była produkowana w Gorkim (ZSRR) od 1972 do 1977 roku. Samochód miał wiele ciekawych rozwiązań technicznych takich jak drugi bagażnik przeznaczony na koło zapasowe, który znajdował się pod bagażnikiem. Samochody te cieszyły się też dużą popularnością za granicami obozu socjalistycznego np. w Boliwii i w tropikach. Samochody na eksport miały tylną wycieraczkę, te do tropików miały wydajniejszy system chłodzenia a wersje przeznaczone na eksport do europy miały silniki Peugeota. Wołgi "uniwersal" służyły jako auta rodzinne, służb mundurowych, tajnych służb, ambulansu i jako taksówki. Użytkownicy cenili ją za komfort jazdy i przede wszystkim za duży bagażnik. Byle obywatel nie mógł wołgi sobie kupić. W pierwszym rzędzie przysługiwały one urzędnikom, wojskowym, zakładom państwowym i mundurowym a później ludzi o niższych stanowiskach. Model wołgi kombi cieszy oczy swoimi kształtami i elementami nadwozia. Przód z daleka przypomina nieco rasowy krążownik szos a z bliska razi nas dziwny kolor. Ładnie zrobiono logotypy i srebrne zderzaki. Grill potężny srebrny ale brakuje w nim ciemniejszych przegródek między żeberkami. Kolor przypomina roztwór z czerwonej kapusty (kolor trudny do określenia)
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, benzynowy, o pojemności 2445 ccm
Prędkość maksymalna: 145 km/h
Zużycie paliwa: 10-13 l/ 100 km
Moc: 95 KM przy 4000 obr./min
Masa własna: 1550 kg
Wymiary: długość - 4735 mm, szerokość - 1800 mm, wysokość - 1540 mm
Ten blog, trzeba to przyznać, staje się coraz bardziej profesjonalny.
OdpowiedzUsuńZ tym określeniem koloru trafiłeś w samo sedno;)
OdpowiedzUsuń54 yrs old Help Desk Operator Benetta Tomeo, hailing from Trout Lake enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Baton twirling. Took a trip to Tsingy de Bemaraha Strict Nature Reserve and drives a Ferrari 250 LM. moja odpowiedz
OdpowiedzUsuńradcy prawni w rzeszowie
OdpowiedzUsuń