Fiat 131p był montowany w Polsce od 1975 do 1981 roku. Produkcja polegała na tym, że prawie gotowy samochód przyjeżdżał do fabryki gdzie dokręcano mu felgi i brakujące detale. Fiaty 131p w Polsce pełniły funkcję aut dla urzędników, bogatszych prywaciarzy i służb bezpieczeństwa. Mirafiorii można było kupić w Peweksie za 4000 zielonych (ok. 100 pensji) do porównania duży fiat kosztował jedynie 1500 dolarów. Fiaty 131 odnosiły też liczne zwycięstwa na rajdach i wyścigach np. Rajd Akropolu, Portugalii. Był to następcą modelu 124, który też pełnił tą funkcje co 131 (rajdy, prywatne). Zadebiutował w latach kryzysu paliwowego, w których nie było łatwo o ekologiczny samochód i poradził sobie z nim.
Fiaty w kolekcji KAP nie mają szczęścia nawet ten. Model z daleka wygląda jako tako ale z bliska rażą swoją topornością tylne lampy nadające się na śmietnik. Opony na, których pokazuję się niewielki bieżnik. Następnym mankamentem drażniącym oczy są reflektory, są nie dopasowane jakby były ciut za duże. Migacze przednie malowane wyglądają tandetnie. Jednak są w tym aucie szczegóły odwzorowane z precyzją są to felgi, grill i metalowa bryła.
Dane techniczne:
Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, o pojemności 1297 i 1585 ccm
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Zużycie paliwa: około 8 l/100 km
Moc: 65 i 75 KM
Wymiary: długość - 4288 mm, szerokość - 1645 mm, wysokość - 1358 mm
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz