nr 9 FSO Polonez Kultowe Auta PRL-u
Polonez produkowany był od 3 maja 1978 do 2002 roku. W 1975 Polska zwróciła się do ItalDesign aby zaprojektowała im samochód. Polonez był na owe czasy bardzo bezpiecznym samochodem co zapewniały masywne zderzaki. Auto miało kontrolowane strefy zgniotu, więc dobrze sprzedawał się za granicą. Po raz pierwszy w Polsce umieszczono na tylnej klapie wycieraczkę (w stanie wojennym była kryzysowa wersja poldka z brakiem tej wycieraczki i list ozdobnych i miała inne klosze reflektorów). O wysokim standardzie stanowiły wtedy lampy przeciwmgielne oraz obrotomierz. W pierwszych latach produkcji na Polonezy mogli sobie pozwolić urzędnicy, tajne oddziały milicji jak i sama milicja. Lata 70 XX wieku były dla Polski najlepszą dekadą. Wtedy rozwijała się najbardziej motoryzacja. W kolejnych latach produkcji polonez doczekał się wielu zmian i modeli takich jak MR'87, Coupe, Truck po 91 roku były takie: Truck, Atu, Atu plus, Caro, Caro Plus i Kombi. FSO produkowała małą serie dla SB. Miała ona mocniejszy silnik który rozpędzał poloneza do 200 km/h. Do połowy lat 80, polonezy wciąż były obiektem westchnień większości polaków. Niektórzy mówią, że gdyby nie kryzys lat 80 polonez doczekałby się 200 konnego silnika (jest nie możliwe bo ZSRR zawsze musiał być lepszy). W 1991 polonez przeszedł modernizację i zaprezentowana wtedy model Caro. Teraz bardzo rzadko widzi się poldka nawet tych po modernizacji bo po prostu użytkownicy traktują go jak złom na chodzie. Model jest tak samo zrobiony jak Polonez milicyjny z wydania specjalnego. Na zdjęciu pierwszym widać wszystkie modele jakie pojawiły się w kolekcji. Model jest dopracowany aż do samych zderzaków. Samochód warty kupienia ponieważ jest lepiej zrobiony (dopracowany) niż model np. Coupe i chyba każda kolekcja powinna mieć samochód marzeń wielu polaków.
Dane techniczne:
Silnik: czterosuwowy, rzędowy, o pojemności 1295 i 1481 ccm
Osiągi: prędkość maksymalna - 150 km/h (z silnikiem 1,3) i 160 km/h (z silnikiem 1,5)
Zużycie paliwa: 9,5 l/100km
Moc: 62 KM (82 KM silnik 1,5)
Wymiary: długość - 4272 mm, szerokość - 1650 mm, wysokość - 1379 mm, rozstaw osi - 2509 mm
Masa własna: 1135 kg, dopuszczalna masa całkowita - 1525-1560 kg
Dzięki za 900 wejść
FSMRALLYSPORTCLUB
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz