Model Jelcza z serii wydań specjalnych jest w skali 1:72 jak model Stara 266. Jest dobrze zrobiony, jest długi jak na autobusy jak na autobusy przystało lecz szkoda, że nie w skali 1:43 Drugi MEX ten zniszczony nie jest mój, pożyczony do zdjęć. Autobus Jelcz 272 MEX jest na licencji czechosłowackiego autobusu Skoda Karosa 706 RTO. W wersji międzymiastowej był zmieniony układ siedzeń. Te autobusy nie miały wspomagania kierownicy więc kierowca musiał się bardzo namęczyć aby skręcić. Te pojazdy miały przydomek "ogórek" z powodu owalnego kształtu nadwozia. Na pokrywie wlewu paliwa był znaczek Skody a pod nim na grillu znajdował się napis Jelcz. Te autobusy woziły wszystko: ludzi do pracy, uczniów na wycieczki szkolne, przerobione holowały zepsute busy a jeszcze inne były przerabiane do przewozu łodzi jak pokazywał to Patryk Mikiciuk w Legendach PRL-u.
Dane techniczne:
Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy, o pojemności 11 781 ccm
Prędkość maksymalna: 60 km/h
Zużycie paliwa: 28 l/100 km
Moc: 160 KM
Masa własna: 8420 kg, dopuszczalna masa całkowita: 14 400 kg
Wymiary: długość - 10 870 mm, szerokość - 2500 mm, wysokość - 2900 mm
A na koniec nowa zdobycz z czasów PRL-u : Breloczek z POLMOZBYT-u Poznań
Jeszcze troszkę a będzie dostępny Jelcz 043 , Mex :) już nie wspominając o Jelczu z licencją francuską M21, PR 100 / 110 w skali 1:43. Ostatnio przekopałem archiwa aby dostarczyć firmie która podjęła się przygotowania tych autobusów oznaczenia miejskie jak i PKS ( nie będzie miasta Warszawa bo to już było)
OdpowiedzUsuń